piątek, 7 września 2018

"Fear Me" - B.B. Reid

Tytuł: Fear Me
AutorB.B Reid
Wydawnictwo: -
Język: Angielski
I don't believe in fairy tales and Prince Charming.

I believe in fear.

He taught me how to be afraid.

We first met on a playground on a wonderful summer day. It was the first time he hurt me and it wouldn’t be the last. For ten years, he's been my tormentor and I've been his forbidden. But then he went away, and yet I was still afraid.

Now he's back and wants more than just my tears. You see...he thinks I sent him away so now he wants revenge...and he knows just how to get it.

Warning: Fear Me contains sensitive themes.


Dla wszystkich fanów książki "Srebrny Łabędź" lub "Papierowa księżniczka" mam dla was coś równie dobrego i mrocznego. "Fear me", jeszcze nie ma swojego polskiego wydania, może kiedyś się doczekamy.

Keiran z niewiadomych przyczyn od dziesięciu lat prześladuje Lake. Kiedy po roku czasu spędzonym w poprawczaku wraca do szkoły, jego dręczenie staje się dużo gorsze. Keirana można opisać jednym słowem - TYRAN. To co on robił nie było na zasadzie "powiem ci coś niemiłego, rozpuszczę głupią plotkę w szkole" w rzeczywistości jego zachowanie było bardzo brutalne i przekraczało ono wszelką granicę. W drugiej połowie książki, kiedy niektóre sprawy zaczynają się prostować, Keiran zaczyna się zmieniać. Poznajemy jego przeszłość i mamy szansę na lepsze zrozumienie jego postaci. Ma on sobie mrok, a jego zachowanie wynika ze sposobu w jaki został wychowany. Dowiadujemy się również dlaczego nienawidzi Lake. Na początku myślałam, że Lake będzie taką drugą bez mózgową Madison. Nigdy się nie broniła i za każdym razem pozwalała sobie na to okropne traktowanie. Brak obrony wynikał ze strachu nie tylko o samą siebie, ale także najbliższych. Uwierzcie mi, że miała prawdziwy powód do obaw, a proszenie kogoś o pomoc pogorszyłoby tylko sytuacje. Jedyną głupotą dla mnie było to, że w pewnym momencie cała ta sytuacja zaczęła się jej podobać. Bała się Keirana, a jednocześnie czuła do niego pożądanie. Ja osobiście najbardziej polubiłam postacie drugoplanowe - Keenana i Sheldon, którzy będą bohaterami trzeciego tomu. Na swój sposób ta dwójka była popieprzona i nie do końca tworzyła zdrowy związek, ale spodobała mi się ich naturalna przyjaźń i lojalność wobec innych.

“Zbyt bardzo uwielbiałam jego pocałunki i jego smak. Nie powinnam tego lubić wcale. 

To było MOCNE. Nie ukrywam, że przez kilka pierwszych rozdziałów miałam ochotę odpuścić sobie czytanie tej lektury, bo tak jak pisałam powyżej, główny bohater mocno przesadzał. A chociaż lubię wątek hate-love, to jednak są pewne granice. Mimo wszystko kontynuowałam czytanie i było warto. Od połowy książka obiera nowy kierunek i nawet idzie polubić głównych bohaterów. Akcja nabiera tempa, zaczyna się sporo dziać. Nie wiem jak wy, ale ja zazwyczaj oczekuję, żeby książka miała chociaż jeden ten wielki moment, który będzie dla czytelnika wow i żebym mogła powiedzieć to było 'mind blowing'. Tutaj był jeden, potem drugi i jeszcze kolejny, nawet zakończenie było wielkim BANG. Ja siedziałam i czytałam to wszystko z otwartą buzią. W trakcie czytania miałam milion teorii odnośnie całej tej historii i nie trafiłam z ani jedną. Wszystko było ogromnym zaskoczeniem. Pierwszy tom pozostawia po sobie mnóstwo pytań, więc niedługo zabiorę się za czytanie tomu drugiego, który opowiada o dalszych losach Keirana i Lake.

Obserwowałem cię, przestudiowałem cię i zapamiętałem cię.. 

Nie jest to książka dla każdego. Jest to mroczny erotyk połączony z wątkiem kryminalnym.  Książka dostała mega po tyłku za jej wulgaryzm, więc pozwolę sobie zacytować i przetłumaczyć fragment opinii Penelope Douglas na temat tej książki: "Jeżeli lubimy czytać takie książki, to nie znaczy, że jesteśmy chorzy. To po prostu oznacza, że lubimy czytać rzeczy, które sprawiają, że nasze serce szybciej bije. Filmy, książki i muzyka pozwalają nam na bezpieczne odczucie niebezpieczeństwa, strachu i pasji, ale nie oznacza to, że będziemy to wszystko tolerować w prawdziwym życiu"

12 komentarzy:

  1. Może być to być ciekawa książka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda że nie ma polskiego tlumaczenia, bo czuję się zaintrygowana 🤔💙

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi zacnie, ale bez tłumaczenia to słabo to niestety dla mnie wygląda - nadal kiepsko stoję z językiem =(

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdaje mi się, że ta książka mogłaby przypaść mi do gustu, więc będę się na nią czaić w księgarni :D
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam nadzieję, że zostanie u nas wydana, bo chętnie bym po nią sięgnęła. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak zostanie wydana u nas w Polsce, to postaram się po nią sięgnąć, bo opis mnie zainteresował.

    OdpowiedzUsuń
  7. Już zapisuję :D Nie wiem kiedy przeczytam :c

    OdpowiedzUsuń
  8. Znając życie niedługo wyda to Niezykłe :D Chętnie przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Choć zbyt często nie czytam erotyków, czuję, że ta książka mogłaby mi się spodobać. Mam nadzieję, że niedługo któreś wydawnictwo zdecyduje się ją wydać :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ahh, te okładki z tymi męskimi klatami! :D :D Myślę, że się pokuszę! :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeśli będzie polskie wydanie, to chętnie przeczytam. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń