sobota, 15 grudnia 2018

"Zakochane zakopane" - Agnieszka Krawczyk, Magdalena Witkiewicz, Karolina Wilczyńska, Krystyna Mirek, Magda Stachula, Anna Szczypczyńska, Anna H. Niemczynow


Zakochane zakopane // Agnieszka Krawczyk, Magdalena Witkiewicz, Karolina Wilczyńska, Krystyna Mirek, Magda Stachula, Anna Szczypczyńska, Anna H. Niemczynow

Wydawnictwo: Filia

Piękna zimowa opowieść o miłości! 

Najsłynniejszy górski kurort zimą aż kipi życiem. Roi się w nim od amatorów rozrywek i używek, spotkamy w nim także wytrwałych bywalców tatrzańskich szlaków. Odważni toprowcy, nieustraszeni policjanci, piękne kelnerki i gwiazdy deptaków – w Zakopanem spotkacie całą plejadę barwnych postaci. 
Co stanie się, gdy drogi ich wszystkich przetną się na gwarnych Krupówkach, a serca zabiją jeszcze mocniej na hasło: ZAKOCHANE ZAKOPANE! ? A wszystko przez jedną akcję promocyjną, w której wygraną był tygodniowy pobyt w WILLI POD JODŁAMI dla zakochanych... 
Co z tego wyniknie? Czy miłość można wygrać w konkursie? 
Zakochane Zakopane – tam zdarzyć może się wszystko!
   

Siedem kompletnie różniących się od siebie osób postanawia wziąć udział w konkursie dla zakochany, który szczęśliwym trafem wygrywają i mają szansę spędzić tydzień w Willi pod Jodłami w Zakopane. Niektórzy postanawiają na ten wyjazd zabrać swoje rodziny, a jeszcze inni przyjaciół. Dla wszystkich jest to szansa na odpoczynek i zrelaksowanie się. Nie przypuszczają, że ten wyjazd wiele odmieni w ich życiu.

To nie przypadek was tu sprowadził. To miłość, bo miłość jest najważniejsza.

Autorki wykorzystały okres Świąt Bożego Narodzenia do omówienia problemów, które mogą dotyczyć każdego z nas. Dla niektórych święta są okresem, kiedy dopada ich tak zwana 'chandra' i wtedy zdają sobie sprawę, że czegoś im w życiu brakuje, a może coś trzeba w końcu w nim zmienić. To właśnie ona dopada naszych bohaterów. A Zakopane dało im szansę, żeby się z niej wyleczyli. Nie miałam wcześniej styczności z antologią, więc nie do końca wiedziałam czego się spodziewać, ale niesamowicie mi się spodobała ta różnorodność. Każdy z bohaterów wywodził się z różnego środowiska. Byli bardziej zamożni i ci mniej, całe rodziny i pojedyncze osoby. Nigdy też wcześniej nie poznałam twórczości autorek, więc dla mnie przejście przez  te siedem opowiadań było świetną przygodą. Miałam okazję zobaczyć jak bardzo różni się ich styl pisania. To dało mi również szansę na znalezienia swojego ulubieńca wśród tych siedmiu opowiadań. Najbardziej urzekło mnie opowiadanie drugie "Wymarzony upominek" autorstwa Krystyny Mirek. Został tam przedstawiony kontrast pomiędzy dwoma rodzinami. Jedna z tych rodzin wygrała konkurs i ma szansę spędzić cudowne święta w Zakopane. Nie potrzebowali zbyt wiele do szczęścia, jedynie siebie nawzajem. Druga rodzina była na tyle zamożna, że sama sobie zafundowała wyjazd do kurortu. Mieli pieniądze, ale brakowało im szczęścia i miłości. Pozostałe opowiadania nadal były utrzymane na poziomie, a przedstawione losy bohaterów były bardzo życiowe. Chociażby losy pewnego małżeństwa, któremu od dawna się nie układa. Wyjazd do Zakopanego daje im szansę na pojednanie się i zrozumienie swoich potrzeb. Nie tylko im ten magiczny kurort dał kolejną szansę. Jedni zrozumieli tam, że nie muszą udawać, aby się komuś spodobać. Drudzy znaleźli tam szansę na przebaczenie, a jeszcze inni zrozumieli, że czasami zwykła rozmowa jest w stanie wszystko naprawić. Książka kończy się w niezwykle cudowny sposób. W ostatnim fragmencie zostają zgromadzeni wszyscy bohaterowie i mamy szansę zobaczyć jak tygodniowy pobyt w Zakopane wpłynął na ich dotychczasowe życiowe. Może świąteczne cuda się zdarzają. 

"Zakochane Zakopane" to rozkoszna, lekka i przyjemna lektura, pełna pięknych chwil z cudowną fabułą, która wprowadzi cię w świąteczny/zimowy nastrój.

Za egzemplarz serdecznie dziękuje Wydawnictwo Filia

11 komentarzy:

  1. Z chęcią te książkę przeczytam przez święta :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka antologia, to wspaniały sposób na to, aby spędzić świąteczny czas z kilkoma ulubionymi autorami jednocześnie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam dzisiaj dylemat. Widziałam te książkę w empiku. Ale zakupiłam inne świąteczne książki. Ale może uda mi się zaopatrzyć w nią przed Nowym Rokiem. :D
    ~Pola z www.czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi tak słodko i ciepło, że aż się rozmarzyłam :) Będę o niej pamiętać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem już prawie przy końcu i w sumie to nawet bardzo mi się podobają te opowiadania :) Takie prawdziwe :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kupiłem koleżance na święta ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno z przyjemnością przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dużo słyszałam o tej książce i przyznaję, że i Twoja recenzja zachęciła mnie za chwycenie tej pozycji. Ja także wcześniej nie miałam okazji, aby zapoznać się z twórczością tych autorek. Zdecydowanie idealna lektura na święta, które już tuż tuż:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaciekawiła mnie ta książka :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. trochę po czasie, ale książka i mi się spodobała :) romantyczna, lekka, dobra do czytania w podróży do Zakopanego :D trzeba wsiąść w pociąg, zarezerwować sobie tanio nocleg w centrum i spędzić święta w Zakopanem jak bohaterki powieści :)

    OdpowiedzUsuń