środa, 25 lipca 2018

"Jesteś moim światłem" - Glines Abbi

Tytuł: Jesteś moim światłem
Autor: Abbi Glines
Wydawnictwo: Pascal
Seria: The Field Party
Małe amerykańskie miasteczko, troje przyjaciół z dzieciństwa i miłosne rozterki.

Willę, Brady’ego i Gunnera łączy coś więcej niż tylko przyjaźń…

Willa nie pozwala nikomu zbliżyć się do siebie. Nie potrafi wymazać z pamięci złych decyzji, które podjęła w przeszłości. Dziewczyna nieustannie walczy o wybaczenie rodziny. Brady był kiedyś najlepszym przyjacielem i miłością z dzieciństwa Willi. Teraz wszystko się zmieniło. Gunner, szkolna gwiazda futbolu o narcystycznym charakterze, nie dba o nikogo oprócz siebie… z wyjątkiem Willi, którą rozumie jak nikt inny.

Gdy tajemnice wychodzą na jaw, dawni przyjaciele z dzieciństwa muszą stawić czoła prawdzie…


Czas na drugi tom z serii "The Field Party". Nie byłam największą fanką pierwszego tomu i nie wiedziałam nawet czy chce kontynuować czytanie tej serii, ale podjęłam się tego i no cóż.. tyle z tego, że drugi tom był lepszy. Kiedy Willa była małą dziewczynką ona, Brady i Gunner byli najlepszymi przyjaciółmi. Niestety w wieku dwunastu lat Willa musiała się przeprowadzić. Jednak po kilku latach zmuszona jest wrócić do Lawton. Po powrocie nawiązuje znajomość z dawnymi znajomymi, ale nic już nie jest takie samo, oni nie są tacy sami, a dodatkowo Willa skrywa pewną tajemnicę.

Willa wraca do Lawton z pewnym bagażem. Już na początku dowiadujemy się, że została wyrzucona z domu przez swoją matkę i od teraz zmuszona jest zamieszkać ze swoją babcią. Maggie (bohaterka poprzedniej części) zauważa, że Willa ma w swoich oczach ten sam ból, który miała kiedyś ona. Nawet Gunner i Brady zaczynają dostrzegać, że ich przyjaciółka z dzieciństwa nie jest tą samą, wesołą dziewczynką, którą była kiedyś. Co takiego się wydarzyło? To już pozostawiam wam do odkrycia. Gunner i Brady są najlepszymi przyjaciółmi odkąd byli dziećmi. Kiedyś do ich grupki należała również Willa. Na początku była dla nich zwykłą kumpelą, ale czym starsi byli tym coraz inaczej zaczęli ją postrzegać. Nie chcąc, żeby jakaś dziewczyna poróżniła ich przyjaźń, zawarli pakt - żaden z nich nigdy nie będzie jej chłopakiem. Ale nie musieli się o to martwić, bo niedługo później Willa wyjechała. Po kilku latach wraca i od razu wpada w oko dwóm dawnym przyjaciołom. Tylko, że Brady ma dziewczynę, a Gunner boi się zaangażować. Czy któremuś się uda zdobyć jej serce? Wyjątkowo większość bohaterów przypadła mi go gustu. Jedyną znienawidzoną przeze mnie postacią jest Rhett. Jak najlepiej go opisać? Rozpieszczony gówniarz. Jestem prawie pewna, że po przeczytaniu trzeciego tomu będę nienawidzić go jeszcze bardziej i jeszcze gorzej będą go nazywać.


"Nigdy nie będę szczęśliwy bez ciebie. Ty jesteś moim szczęściem.. 

Jak można stwierdzić po opisie książki mamy tutaj do czynienia z trójkątem miłosnym. Spokojnie, na całe szczęście nie jest to typowy trójkąt w stylu "nie wiem z kim chce być i którego kocham". Willa skończyła z osobą, która pasowała do niej idealnie i rozumiała ją jak nikt inny. Przeszłość Willi jest jednym z głównych wątków tej książki, ale za nim wszystko wychodzi na jaw widzimy z jak poczuciem winy zmaga się dziewczyna. Jeżeli mnie zapytacie, to odpowiem, że niepotrzebnie. Dlatego też cieszę się, że po tych wszystkich przeżyciach otrzymała wsparcie i miłość. Jednakże w książce przedstawiona jest również historia Gunnera i jego szalonej, chorej rodzinki i to właśnie ona mnie najbardziej zainteresowała. Dla samego Gunnera cała sytuacja nie była przyjemna, mnie to jednak w pewnym momencie zaczęło bawić, bo czułam się jakbym oglądała telenowele. Było to trochę niezbyt realistyczne i zbyt absurdalne, ale wciąż czytało się dobrze. Nadal brakuje mi dawnego stylu Abbi Glines i ubolewam nad tym, że z NA przerzuciła się na YA. Kiedyś świetnie potrafiła pokazać relację bohaterów, a teraz bardzo ciężko jest nawiązać z nimi więź. Nie jestem również usatysfakcjonowana zakończeniem. Nawet nie wiem w jaki sposób mam je opisać, bo było zupełnie nijakie, napisane w taki sposób, jakby miała nastąpić kontynuacja losów tych bohaterów. Liczę na to, że w trzecim tomie pojawi się o nich jakaś wzmianka.

Czy polecam wam tę książkę? 

Jeżeli byliście zachwyceni pierwszym tomem, to śmiało możecie sięgnąć po ten. A pozostali niech sami zadecydują aczkolwiek nie będzie to najlepsza książka jaką przeczytacie.  

11 komentarzy:

  1. Ja dalej jej babci nie mogę zrozumieć xD
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zastanowię się jeszcze nad tą serią. Może kiedyś dam jej szansę, ale na chwilę obecną szukać jej nie będę. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam pierwszego tomu i zbytnio mnie do niego nie ciągnie. Zobaczymy, może kiedyś przeczytam.
    Pozdrawiam, Girl in books

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety nie znam tych ksiazek i na razie sobie je odpuszcze

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o tej serii, ale chyba nie zamierzam jej czytać.
    Pozdrawiam,
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile ta pani książek naprodukowała? Czytałam kilka, przyjemny styl i płytkie historie, dobre na raz. Zastanowię się nad tą lekturą.

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś czuję, że to jednak nie dla mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To chyba nie będzie pozycja obowiązkowa na ten rok 😂❤

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam pierwszego tomu i raczej po niego nie sięgnę.
    Pozdrawiam, http://popkulturkaosobista.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Raczej nie będę jej szukała, nie jest to coś co przyciąga uwagę, chyba lepiej rozejrzeć się za ciekawszymi pozycjami.

    OdpowiedzUsuń