piątek, 24 maja 2019

"Współlokatorzy" - Beth O'Leary

Współlokatorzy // Beth O'Leary
Wydawnictwo: Albatros
Przewrotna historia miłosna bezbłędnie oddająca ducha naszych czasów!

Tiffy i Leon dzielą mieszkanie.
Tiffy i Leon dzielą jedno łóżko.
Tiffy i Leon nigdy się nie spotkali…

Tiffy Moore pilnie potrzebuje taniego lokum. Leon Twomey bierze nocne zmiany, bo rozpaczliwie potrzebuje pieniędzy. Choć ich przyjaciele sądzą, że to szaleństwo, oni znajdują idealne rozwiązanie: w ciągu dnia Leon będzie w ciasnej kawalerce odsypiał noce zmiany, dzięki czemu Tiffy będzie miała to samo mieszkanie wyłącznie dla siebie przez resztę doby.

Ona właśnie zerwała ze swoim zazdrosnym chłopakiem i ledwo wiąże koniec z końcem, pracując w niszowym wydawnictwie, on bardziej dba o innych niż o siebie – nocami zajmuje się pensjonariuszami domu opieki, a każdy grosz odkłada na prawników, którzy wyciągną jego niesłusznie skazanego brata z więzienia.

Na przekór wszystkim i wszystkiemu, dwoje niezwykłych współlokatorów odkrywa, że jeśli wyrzuci się wszystkie zasady przez okno, można stworzyć całkiem przyjemne i ciepłe domowe ognisko.
   

Tiffy Moore rozstała się właśnie ze swoim chłopakiem i chce jak najszybciej wyprowadzić się z jego mieszkania. Nie ma zbyt wiele pieniędzy, więc jest na tyle zdesperowana, że przyjmie każdą ofertę. Udaje jej się natrafić na ogłoszenie Leona, który oferuje dzielnie się łóżkiem. Jako że w mieszkaniu przebywa tylko przez dzień, a całą noc pracuje na oddziale paliatywnym, Tiffy przez resztę czasu miałaby mieszkanie tylko dla siebie. Tak udaje się jej zdobyć nowe lokum. Niestety, jedyna forma komunikacji, którą ma ze swoim nowym współlokatorem odbywa się za pomocą liścików pozostawionych w mieszkaniu. Co się stanie, gdy dojdzie do ich pierwszego spotkania?

- Boję się, że Leon może być seryjnym zabójcą.
- Dlaczego? Próbował cię zabić?
- Nie, jeszcze go nie spotkałam.

Tiffy jest jedną z tych postaci, którą czasami chce się mocno potrząsnąć, ale jednocześnie się ją uwielbia, bo ma w sobie tyle radości i jest pełna nadziei. Jest szalona i trochę dziwaczna, co dawało niepowtarzalnego uroku tej postaci. Posiada też ogromne serce i mimo swoich własnych problemów stara się jak tylko może pomagać innym. Leon jest typowym romantykiem. Jak to sam wspomniał - może być uznawany za ciepłą kluchę. Nie jestem Hulkiem, który nagle stwierdza 'ja chcieć, ja brać'. Całkiem przyjemnie było się oderwać od groźnych samców alfa i w zamian spędzić czas w towarzystwie mężczyzny, który był nieco wstydliwy i skromny, ale przy tym niesamowicie uroczy. Tiffy i Leon poprzez korespondowanie mogli dużo się od siebie dowiedzieć i tak małymi kroczkami zostali przyjaciółmi i nigdy nie przypuszczali, że ich pierwsze spotkanie w cztery oczy będzie takie spektakularne i niezapomniane. 

Beth jak na debiutującą autorkę wykonała fenomenalną robotę. Stworzyła świetną komedię z wciągającą fabułą oraz z rewelacyjnymi, różnorodnymi i pełnymi życia bohaterami, z którymi bardzo łatwo można by się było utożsamić. A żeby nie zanudzić czytelników  autorka wprowadziła kilka ciężkich tematów, które idealnie uzupełniały tę historię. Podeszła do tego z wyczuciem i znakomicie rozwinęła każdy problem. Ja osobiście jestem zachwycona wątkiem liścików. W obecnych czasach taka forma komunikacji zdarza się bardzo rzadko, a wielka szkoda. Wystarczyło przeczytać jaką radość sprawiała naszym bohaterom przyklejona notatka do lustra czy drzwi. Z tak małej rzeczy stworzyli swoją tradycję. Jeśli aktualnie macie ochotę na lekki romans, który może was rozbawiać a także doprowadzić do łez to trafiliście na idealną pozycję.

Za egzemplarz dziękuje Wydawnictwu Albatros

59 komentarzy:

  1. Książka jest jeszcze przede mną, ale już się nie mogę doczekać lektury :D

    weronikarecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka już czeka na moim czytniku i jestem jej bardzo ciekawa. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie będę musiała przeczytać :D Żałuję, że wcześniej na nią nie trafiłam :D

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie też się pojawi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ochotę na tą książkę - ale niestety mojej ochocie nie towarzyszy odpowiednia ilość wolnego czasu :/

    OdpowiedzUsuń
  6. Debiuty bywają całkiem niezłe, jestem chętna na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe pozycje, spokojnie nadadzą się na letni wieczór!

    OdpowiedzUsuń
  8. To może być bardzo interesująca książka. Moim zdaniem zapowiada się znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobra książka. Moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z Albatrosa bardzo lubię audiobooki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajnie opisałaś :) Chyba się zaopatrzę w nią ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie przeczytam taką książkę, akurat mam trochę wolnego. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawa tematyka. Lubię takie klimaty w książkach

    OdpowiedzUsuń
  14. Zachęcająca recenzja, więc tytuł już zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Achh, lubię komedie! ;) chętnie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapowiada się ciekawa historia. rzadko sięgam po komedie

    OdpowiedzUsuń
  17. no powiem szczerze, że jestem zachwycona tą książką, nie wiedziałam, że to jest debiut autorki, więc naprawdę wielki szacun

    OdpowiedzUsuń
  18. świetna książka, dobrze się czytało :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciężko mi ostatnio znaleźć ciekawą, lekką, ale wciągającą książkę. Chyba własnie znalazłam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jestem ciekawa tej historii. �� Bede jej szukać

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajny koncept na historię. Zapowiada się interesująco, więc na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Może zabiorę tę książkę na urlop, mam nadzieję że do mnie trafi :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Lubię tę autorkę :) Chyba się zaopatrzę w tę pozycję:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Zapowiada się ciekawie :) Super propozycja!

    OdpowiedzUsuń
  25. No no może być fajna, zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Właśnie szukałam czegoś takiego.

    OdpowiedzUsuń
  27. wydaje się warta kupienia :)

    OdpowiedzUsuń
  28. kocham takie ksiązki, totalnie moje klimaty

    OdpowiedzUsuń
  29. Mam ją na czytniku i widzę, że warto się z nią zapoznać :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bardzo podoba mi się cytat. Lubie sie wzruszyć przy dobrej książce, to jest cos dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  31. biorę ze sobą na wakacje !

    OdpowiedzUsuń
  32. Jeśli będzie okazja z chęcią przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Fajne formy recenzji piszesz :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ta książka kusi mnie już od jakiegoś czasu. Po Twojej recenzji jestem zdecydowana na przeczytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Niedawno czytałam tę książkę, fajna i przyjemna lektura.

    OdpowiedzUsuń
  36. Jestem w połowie i powiem, że nic nie chce mi sie robić tylko ją czytać

    OdpowiedzUsuń
  37. Nie mogę się doczekać, aż ją przeczytam. Bardzo zachęciła mnie ta Twoja recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Nawet mam ją u siebie na półce, ale brak czasu nie pozwolił mi jeszcze jej Otworzyć

    OdpowiedzUsuń
  39. Lubie takie połączenie w książkach: humor ale i historia, która wywoła łzy :)

    OdpowiedzUsuń
  40. szukałam lekkiego romansu, to moze byc strzał w dychę :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Zapisuję tytuł i nie mogę się doczekać lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Nie przepadam za takimi książkami, ale ta zapowiada się nieźle :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Twoja recenzja strasznie mnie nakręciła na tą książkę, już zamówiłam i czekam na przesyłkę :D

    OdpowiedzUsuń
  44. Ja już po lekturze. Naprawdę świetna książka, polecam!

    OdpowiedzUsuń
  45. Bardzo dobra ksiażka i recencja. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  46. Osobiście polecam nietypową ksiązke na polskim rynku napisaną przez Juliusza Sulisza z Hollexu pt. "Anteny Satelitarne". To ponad 200 stron poświeconych produkcji i montażu anten satelitarnych najczęsciej spotykanych na polskim rynku instalatorskim. Książka przeznaczona jest dla pasjonatów telewizji cyfrowej ale także dla profasjonalnych instalatorów systemów telewizyjnych. Spisano tutaj ponad 23 lata doświadczeń autora.

    OdpowiedzUsuń