sobota, 28 października 2017

Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie - Spotkanie z Nicholasem Sparksem!

Jak wiecie lub właśnie się dowiecie. Od 26 do 29 października trwają Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie. 27 października w Międzynarodowym Centrum targowo-kongresowym "EXPO" odbyło się spotkanie z autorem powieści romantycznych, Nicholasem Sparksem. Spotkanie było zamknięte, a udział wzięły w nim tylko osoby, które wygrały konkurs zorganizowany na stronie "LubimyCzytać", później odbyło się otwarte spotkanie z Nicholasem, na którym podpisywał książki już dla wszystkich chętnych.

Czyli zaczynając od początku. Ja miałam to szczęście, że wygrałam udział w zamkniętym spotkaniu z autorem, więc postanowiłam, że opowiem wam trochę o moich wrażeniach.

To był mój pierwszy raz na targach i pierwszy raz na spotkaniu z jakimkolwiek autorem, więc trochę się stresowałam i czułam się bardzo zagubiona, ale na szczęście wszyscy na miejscu byli bardzo pomocni i wytłumaczyli mi gdzie powinnam iść lub stać. Spotkanie miało odbyć się o godzinie 15:00, ale przygotowania się przeciągnęły i musieliśmy trochę poczekać, ale to był najmniejszy problem. Największym problemem było to, że ludzie nie wiedzieli gdzie powinni stać, bo zaczęły się robić kolejki od dwóch stron, przez co robił się straszny natłok, a człowiek był deptany z każdej strony.

Po jakimś czasie w końcu wpuścili ludzi z zaproszeniami i tam przywitał nas sam autor, na wstępie zapytał wszystkich jak się mają. Zajęliśmy swoje miejsce, Nicholas zapytał nas kto chce sobie zrobić z nim zdjęcie, ustawiliśmy się w kolejce i każdy po kolei podchodził i robił sobie albo selfie albo prosił kogoś o zrobienie zdjęcia.

Po wspólnych zdjęciach nadszedł czas na pytania konkursowe, dzięki którym właśnie zdobyliśmy zaproszenie. Sparks wybrał tylko trzy pytania z trzydziestu, co mnie trochę zasmuciło, bo liczyłam na chociaż dziesięć, ale rozumiem - nie mamy na to całego dnia, a za drzwiami czekało kilkadziesiąt osób na swoje autografy. 

Co mogliśmy się dowiedzieć w trakcie spotkania? Nicholas zdradził, że pracuje nad nową książką, która ma być NIESAMOWITA. Tak, spodziewajcie się kolejnego romantycznego dramatu. Poza tym dowiedzieliśmy się, że autor nigdy nie myślał nad pisaniem książek o innej tematyce, bo w jego książkach i tak pojawia się kilka wątków z innych gatunków. Jak np. w książce "Bezpieczna Przystań" gdzie pojawia się motyw nadprzyrodzony.

Na koniec wzięliśmy swoje książki i ustawiliśmy się w kolejce po autografy, dostawaliśmy autografy na wszystkich książkach jego autorstwa, które akurat mieliśmy przy sobie, a w trakcie tego Pan Sparks bardzo chętnie z nami rozmawiał i odpowiadał na pytania, które mu zadawaliśmy. Sama przemogłam swój strach i pozwoliłam sobie na zadanie mu dwóch pytań.

Ja: Kto jest twoją ulubioną parą (z twoich książek)?
Nicholas: To ciężkie pytanie. Sam nie wiem.

Ja: A kto zainspirował cię do napisania historii o Travisie i Gabby?
Nicholas: Miałem babcię, która była w śpiączce.
Ja: To była bardzo piękna i smutna historia w tym samym czasie.
Nicholas: I to jest to co właśnie robię, o tym pisze. 

To było zdecydowanie niesamowite przeżycie i mam pamiątkę na całe życie. Wszyscy fani książek, chociaż raz muszą wybrać się na takie targi, bo nie da się opisać tych wrażeń i emocji, które nam towarzyszą w trakcie. Nicholas to świetny autor i człowiek, był bardzo miły, ma również świetne poczucie humoru. Nie mogę doczekać się następnego razu. Dziękuje również Wydawnictwu Albatros za wstawienie mojego zdjęcia z autorem (zdjęcie powyżej)

1 komentarz:

  1. Kochana ciesze się twoim szczęściem i jeszcze raz gratuluje wygrania konkursu!
    bejbuss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń