wtorek, 22 maja 2018

Zabić Sarai - J.A. Redmerski

Tytuł: Zabić Sarai
Autor: J.A. Redmerski
Wydawnictwo: Niezwykłe
Sarai miała zaledwie czternaście lat, kiedy matka uciekła z nią do Meksyku, gdzie zamieszkały ze znanym baronem narkotykowym. Z biegiem lat dziewczyna zapomniała, co to znaczy wieść normalne życie, ale nigdy nie porzuciła nadziei, że pewnego dnia ucieknie z miejsca, w którym była przetrzymywana przez ostatnie dziewięć lat. 

Victor jest bezlitosnym płatnym mordercą, który – podobnie jak Sarai – znał tylko życie przepełnione śmiercią i przemocą. Kiedy zjawia się w domu brutalnego Javiera, żeby poznać szczegóły zlecenia i odebrać zapłatę, Sarai dostrzega w nim jedyną szansę na odzyskanie wolności. Jednak sprawy przybierają niespodziewany obrót i zamiast dotrzeć bezpiecznie do Tucson, Sarai trafia w ręce kolejnego niebezpiecznego mężczyzny. Mimowolnie zaplątany w ucieczkę, Victor opiera się swojej prymitywnej naturze i postanawia pomóc Sarai. 

Znacie ten moment, kiedy naprawdę chcecie przeczytać jakąś książkę, a jednocześnie nie chce jej zaczynać, bo to oznacza, że będziecie musiały ją skończyć? Ja tak miałam z książką "Zabić Sarai". Ale jestem szczęśliwa, że w końcu to zrobiłam. Zostałam zachęcona przez te wszystkie pozytywne opinie i się nie zawiodłam. Przy okazji, to była moja pierwsza styczność z twórczością tej autorki i teraz nadszedł czas, żebym wkrótce sięgnęła po książkę "Na krawędzi nigdy".

Nigdy, ale to przenigdy nie powinnaś nikomu w pełni ufać. 

Sarai jest młodą dziewczyną, która przez ostatnie dziewięć lat była więziona przez barona narkotykowego, Javiera. Pewnego dnia jest świadkiem rozmowy Javiera z pewnym Amerykaninem. Sarai dostrzega w nim swoją szansę na ucieczkę, więc skrada się do jego samochodu. Tym Amerykaninem okazuje się być Victor, który jest płatnym zabójcą. Chociaż z początku ma pewne wątpliwości i wcale nie chce pomagać Sarai, to później postanawia ją wykorzystać. Koniec w końcu rodzi się między nimi pewnego rodzaju więź. Czy młoda dziewczyna, która potrzebuje w życiu kogoś, komu będzie na niej zależało, da radę zburzyć wszystkie jego mury? Jaki wpływ będzie miało na nią jego życie? Jak poradzą sobie z czekającym na nich zagrożeniem?

Jestem pod wrażeniem w jaki sposób autorka stworzyła głównych bohaterów. Każdy z nich jest mroczny oraz intrygujący. Sarai przez ostatnie kilka lat żyła w piekle i można powiedzieć, że uciekając trafiła z deszczu pod rynnę. Jakbym miała opisać jej postać, to pierwsze co przychodzi mi do głowy - niestabilna (co z resztą zauważa sam Victor). W jednej chwili mierzyła do ciebie z broni, a następnej załamywała się i zaczynała płakać. Co nie zmienia tego, że pod pewnymi względami była bardzo silna i odważna. Chociaż czasami jej 'odwagę' nazwałabym raczej głupotą. Ale czy można jej się dziwić? Od dziecka nie miała łatwego życia, a to co przeżyła u boku Javiera wpłynęło na nią przede wszystkim psychicznie. Victor jest człowiekiem bezwzględny i trochę ciężko jest użyć innego przymiotnika względem płatnego mordercy. Od dziecka był szkolony, aby stać się tym, kim jest obecnie, co sprowadza się do tego, że on praktycznie nie zna innego życia. Jest dla mnie pozytywnie zaskakującą postacią. Sądzę, że może on mieć w sobie więcej empatii i uczuć niżeli chciał to pokazać. W książce pojawiają się także inne postaci poboczne. Jednych z nich będziecie lubić, a drugich wprost nienawidzić. Poznajemy m.in Niklasa, który jest bratem Victora. Niklas to postać, którą bym zabiła przy pierwszej, lepszej okazji. Zrobiłabym to oczywiście mentalnie, bo tak naprawdę to jest kolejna świetna postać, po prostu niektóre jego działania doprowadzały mnie do szału. Niby rozumiem jego dobre chęci, ale mógł znaleźć na to inny sposób.

Jestem zachwycona. ZACHWYCONA. Ciężko było mi odłożyć tę książkę choćby na sekundę. To tak jakby dobry film akcji przenieść na papier. To jest lepsza i bardziej mroczna wersja "Pan i Pani Smith", aczkolwiek Sarai musi się bardziej rozwinąć i nabrać większej pewności siebie, żeby mogła dorównać postaci Jane. Wracając do książki, która nawiasem mówiąc była cholernie dobra.. Od początku akcja wciąga i trzyma w napięciu, dokładnie tak jak powinien to robić dobry thriller. Jestem szczęśliwa mogąc napisać, że nie było w niej nic przewidywalnego, a każda sytuacja mocno mnie zaskakiwała. To co można jeszcze uznać na plus, to rozdziały pisane z dwóch perspektyw. To zawsze daje szansę na lepsze poznanie bohaterów, a uwierzcie - będziecie chcieli poznać każdą myśl Victora. Miłym dodatkiem do tej historii jest wątek romantyczny/erotyczny i tak dobrze czytacie - DODATKIEM. To w żadnym wypadku nie jest powieść erotyczna, a sceny łóżkowe są ograniczone do minimum. Tak naprawdę relacja Victora i Sarai zaczyna się rozwijać z końcem książki i to wcale nie jest romans w stylu 'i żyli długo i szczęśliwie'. Co jest dodatkowym plusem. Cieszę się, że to co jest między nimi buduje się powoli i wymaga wielu trudności, ale dzięki temu jest to bardziej rzeczywiste. Poza tym w tej książce chodzi o coś więcej. Chodzi bardziej o pokazanie z jakim życiem musiała zmagać się ta dwójka i jak to wszystko na nich wpłynęło. A teraz po takim zakończeniu jakie zafundowała nam J.A. Redmerski bez dwóch zdań - chce więcej i potrzebuje więcej.

Czy polecam wam tę pozycję?


Jeżeli tylko lubicie książki, które poruszają takie tematy jak: handel narkotykami czy niewolnictwo, gdzie cały czas się coś dzieje. Intrygi, okrucieństwa, śmierć, zemsta - to ta książka będzie dla was idealna. Na pewno was nie zawiedzie i ostatecznie na sam koniec mi jeszcze podziękujecie. 

7 komentarzy:

  1. Aaa myślałam ze większego smaka na tę książkę już nikt mi nie narobi a jednak!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie się czyta takie pozytywne recenzje! ;-00

    OdpowiedzUsuń
  3. ach ten Victor każdemu zawróci w głowie :) nie mogę się doczekać kontynuacji, mam nadzieję, że miło mnie zaskoczy :)
    Pozdrawiam, .bookinoman.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam w planach tę książkę, a recenzje kuszą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podzielam Twoją opinię. Z miła chęcią w lipcu sięgnę po kolejny tom historii.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mega dużo osób poleca tą książkę, w dodatku ma być jej ekranizacja, więc czym prędzej muszę ją przeczytać :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka, która wciąga od samego początku? Kiedy akcja nie zwalnia i kiedy nie ma tu nic przewidywalnego? Już jestem na tak! Z chęcią się skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń